Mi az a hajólevél?
A hajólevél a nyilvántartásba vételre kötelezett kishajók és csónakok kötelező, forgalmi okmánya.
A hajólevél tehát gyakorlatilag a hajók forgalmija.
Hajólevél tartalma
A hajólevél az alábbi információkat tartalmazza:
- hajó nyilvántartási száma (ez a hajó lajstromszáma)
- Tulajdonos adatai (név, cím)
- Hajó adatai (ki építette, tervjóváhagyás száma, típusa, sorozatszáma, hossza, szélessége, fixpont magassága, legnagyobb merülése, vízkiszorítása)
- Meghajtómotor(ok) adatai (típusa, sorozatszáma, névleges teljesítménye)
- Tartalék motor adatai (típusa, sorozatszáma)
- Rádióberendezés adatai
- Biztonsági előírások (befogadóképesség, minimális személyzet száma, engedélyezett szabadoldal magassága, előírt felszerelés jegyzékszáma)
- Engedélyezett hajózási körzet
- Kiállítás dátuma, iktatószáma, érvényességi idő.
- Hátoldalán az érvényesség meghosszabbítását rögzítik.
Hajólevelet kell kiállítani minden nyilvántartásba vételre kötelezett, tehát lajstromköteles csónak vagy kishajóra.
Hajólevél ügyintézés típusai
A hajólevél ügyintézésnek 3 fő típusa van, és ezeknek különböző díjai vannak, amit az állam felé kell megfizetni..
1. Új hajólevél kiállítása: 31.000 Ft
- Tulajdonosváltásnál a hajót át kell papírozni (történhet családon belül, cégre átírás, két külön fél között).
- Honosítás, külföldről honosított, behozott hajóknál
- Új vagy frissen üzembe helyezett hajó
- Ügyintézés díja: 25.000 Ft
2. Lajstromadat módosítás: 17.000 Ft
- Címmódosítás, székhely, név, motoradatok módosulnak
- lajstromadat törlése: a hajó (jogszabály módosulás miatt) nem lajtsromköteles, eladjuk külföldre és emiatt kikerül a lajtstormból, stb
- hajózási körzet megváltozik
- Egyéb tény vagy fejlegyzés törlése a hajólevélről
- Jelzálogjog, bejegyzés, törlés
- Üzembentartói jogot kell bejegyezni a hajóra (bekerül az üzembentartó), vagy ennek törlése
- Ügyintézés díja: 17.000 Ft
3. Okmány pótlása: 10.000 Ft
- elveszett, megsérült okmány pótlása
- Ügyintézés díja: 10.000 Ft
Ezeket a feladatokat egyénileg is el lehet végezni. Vagy lehetőség van minket is megbízni.
Miért érdemes minket megbízni?
- a teljes ügyintézést végigvisszük
- elkerülhető a hivatali sorbanállás
- több éves tapasztalatunk van az ügyintézésben
- a ránk bízott ügyeket gyorsan, rövid határidővel és legfőképp sikeresen szoktuk intézni, tehát nem kell azon aggódni, hogy esetleg valamilyen probléma merül fel a hivatali ügyintézés során, újra vissza kell menni, hiánypótlást kell benyújtani stb
Mire van szükség, hogy megbízzon minket a hajólevél ügyintézéssel?
Minden esetben szükség van:
- eredeti, aláírt meghatalamazásra (ez be kell hozni a 11. kerületi címünkre vagy el kell küldeni postán)
- a szolgáltatás díjának kifizetése
A sikeres folyamat végén a Hatóság küldi ki a hajólevél új példányát és a hozzá kapcsolódó határozatot. De előre egyeztetés után ez átvehető az üzletünkben is.
Ajánlatkérés
Az árakkal és lehetőségekkel kapcsolatban érdeklődjön az alábbi elérhetőségeken:
- Telefonon: +36 30 405 4545
- Emailen: [email protected]
- Személyesen: 1115, Budapest Bartók Béla út 86. II. emelet 3.